Jak ująć w księgach ponowne wprowadzenie środka trwałego do ewidencji
Wartość początkową, dotychczasowe umorzenie oraz pozostałą, nieumorzoną część środka trwałego przeznaczonego do likwidacji trzeba wyksięgować. Zmiana decyzji firmy w tym zakresie wymaga odwrotnych zapisów w księgach.
Ponowne wprowadzenie do ewidencji środka trwałego następuje według pierwotnej wartości początkowej - tej samej, po której dany środek trwały został wprowadzony do ewidencji po raz pierwszy. Jest to bowiem cały czas ten sam środek trwały.
Ponowne wprowadzenie środka trwałego do ewidencji może się odbyć na podstawie dokumentu OT. Przyjęcie środka trwałego powinno nastąpić w takiej wartości początkowej, w jakiej został on wyksięgowany z ewidencji. Można to zrobić zapisem odwrotnym.
Wyksięgowanie środka trwałego z ewidencji powinno wyglądać następująco:
- Wn „Odpisy umorzeniowe środków trwałych" (dotychczasowe umorzenie)
- Ma „Środki trwałe" (wartość początkowa środka trwałego)
- Wn „Pozostałe koszty operacyjne"...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta